Turistické informační středisko, jehož hlavním úkolem je nasměrovat zahraniční turisty do českých krajů, otevřela dnes na pražském Staroměstském náměstí státní agentura CzechTourism. Do Prahy dlouhodobě míří téměř 60 procent všech hostů s ciziny a CzechTourism se snaží poměr zlepšit ve prospěch krajů, a tím posílit regionální ekonomiky.

"Chceme turisty motivovat k jednodenním výletům z Prahy a nasměrovat je i na delší vyjížďky mimo hlavní město," řekl při otevření ředitel CzechTourismu Rostislav Vondruška. Kromě poskytování obvyklých turistických informací tak bude centrum pořádat i prezentace krajů. Jako první se zde v únoru představí severozápadní Čechy, Žatecko a Jantarová stezka ve Zlínském kraji.

Informační centrum na rohu Staroměstského náměstí a Pařížské ulice je již druhým, které agentura v Praze má. První funguje v sídle CzechTourismu na Vinohradské třídě. Agentura je příspěvkovou organizací ministerstva pro místní rozvoj, které budovu na Staroměstském náměstí vlastní. CzechTourism tak nemusí platit žádný nájem.

Podle odhadu CzechTourismu zavítá letos do ČR 6,7 milionu zahraničních turistů. Největším lákadlem je pro turisty tradičně hlavní město, které zároveň patří mezi desítku nejnavštěvovanějších měst v Evropě. S velkým odstupem a zhruba šestiprocentním podílem Prahu následuje Karlovarský, Jihomoravský a Jihočeský kraj. Naopak nejméně oblíbený je kraj Vysočina a Pardubický kraj. Národnostní skladba turistů se také dlouhodobě nemění. Vedou Němci, za nimi jsou Britové a Italové.