Lenovo_notebook_192_128.jpgExpanzi na trhu ve Spojených státech má v plánu čínský výrobce počítačů Lenovo Group Ltd. Společnost představila tři nové osobní počítače, které jí mají pomoci zvýšit podíl na americkém trhu. Lenovo, které má silnou pozici v Číně a části asijských zemí, avšak v dalších částech světa se mu tolik nedaří, chce posílit pozici i v dalších zemích a zahájit prodej nových počítačů také ve Francii, Rusku, Jihoafrické republice, Indii, Austrálii či Malajsii.

Lenovo přichází v USA s novými počítači určenými pro běžné spotřebitele v době, kdy čelí silné konkurenci tchajwanské firmy Acer. Ta prodává své osobní počítače prostřednictvím řetězce Best Buy a dalších velkých amerických maloobchodních firem a prosazuje se i v Evropě a Asii. Acer v říjnu koupil americkou firmu Gateway s cílem sesadit Lenovo z pozice třetího největšího výrobce počítačů na světě.

Nové počítače budou mít software, který rozpozná obličej uživatele

lenovo_a61e_192_128.jpgNové počítače Lenovo budou mít vylepšené funkce, jako software, který rozpozná obličej uživatele a umožní mu se přihlásit na počítač a do různých aplikací bez hesla. Počítače budou mít také multimediální technologii, díky které mohou uživatelé poslouchat hudbu, přehrávat videa či prohlížet obrázky. K dispozici budou počítače v několika barvách, včetně červené, modré a černé. První z počítačů má přijít na trh ještě tento týden a bude se prodávat za 799 dolarů (14.300 Kč). Další se začne prodávat koncem tohoto měsíce za 1199 USD. Třetí model, jehož cenu firma ještě nezveřejnila, dorazí na trh v dubnu.

Lenovo není jedinou asijskou firmou, která se letos rozhodla expandovat v USA. Nové produkty pro americký trh plánují představit i konkurenční firmy Acer a Asustek Computer. Všechny tři přední asijské firmy se snaží posílit vědomí o své začne na celém světě, aby tak mohly lépe konkurovat velkým americkým společnostem, kterými jsou Hewlett-Packard, Dell a Apple.

Lenovo roste ve Spojených státech hlavně díky prodeji osobních počítačů firemním klientům. Většinu z nich získal v roce 2005 koupí počítačové firmy IBM za 1,25 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.