Někteří klienti České spořitelny mohli v posledních dnech ve svých mailových schránkách najít e-mail, který z nich měl vymámit klientské číslo a heslo. Autoři pochybného e-mailu ve zprávě klienty banky vyzývají, aby se z bezpečnostních důvodů přihlásili prostřednictví odkazu na stránky služby SERVIS 24. Pokud tak dotyční lidé učiní, dostanou se místo na na web servis24 s koncovkou cz na stránky s koncovkou us.

S podvodnými e-maily se Česká spořitelna nepotýká poprvé. Tentokrát však bylo více znát, že se jedná o podvrh. E-mail je psán velmi těžkopádným jazykem a obsahuje prvky azbuky. Už na první pohled je to velmi amatérský pokus o podvod.

"Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala a s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je například zabezpečení," napsala v tiskové zprávě pro iHNed.cz mluvčí banky Klára Gajdušková.

Česká spořitelna preventivně vyzvala klienty, aby na zprávu v žádném případě nereagovali a prostřednictvím odkazu se na SERVIS 24 nepřihlašovali. Pokud kdokoli z klientů na zprávu zareagoval, doporučuje banka, aby ihned kontaktoval její klientské centrum.