olympiada_peking__192x128_.jpgNejdražší půlminutový spot odvysílaný na ČT2 v době letní olympiády v Pekingu bude stát 145.000 korun. Nebude následovat po desetiboji, jak původně ČT odhadovala, ale po atletickém bloku včetně finále ženské a mužské štafety na 4x400metrů. Vyplývá to z ceníku reklamních spotů na hrách v přenosech a záznamech na ČT2 zveřejněném na internetu a z programu letních olympijských her.

 

Desetiboj bude ale přesto jednou z nejdražších možností prezentovat firmu či její značku výrobků. Blok atletiky včetně finále desetiboje, v němž bude zlato z Atén obhajovat Roman Šebrle, je na programu v pátek 22. srpna zhruba od 13:00 do 16:30 SELČ. Půlminutový spot po tomto atletickém bloku, jehož součástí bude závěrečná disciplína desetiboje v podobě běhu na 1500 metrů, vyjde inzerenta na 110.000 korun.

 

Čtěte více o Pekingu

 

O výsledné ceně spotu rozhodují i další faktory. Jeho cena se úměrně zvyšuje či snižuje s délkou spotu, takže desetivteřinový spot bude stát polovinu ze základní ceny za půl minuty, dvouminutový spot dvojnásobek.

 

ČT získá za reklamu méně než při minulých letních hrách

Česká televize odhaduje, že z reklamy a sponzoringu v souvislosti s letními olympijskými hrami získá zhruba 20 milionů korun. Částka je ve srovnání s předchozími hrami v Aténách nižší. Podoba vysílání a sledovanosti bude letos kvůli výraznému časovému posunu odlišná než před čtyřmi lety. Kvůli šestihodinovému časového posunu mezi Prahou a Pekingem se do hlavního večerního času nedostanou přímé přenosy. V obvykle nejsledovanějších večerních časech tak poběží záznamy a zpravodajská studia.