Kamionový provoz ve východní části Rakouska počátkem letošního roku dramaticky vzrostl, ve srovnání s lednem loňského roku až o 39 procent.


Podle rakouské společnosti pro výstavbu a správu dálnic Asfinag patří k hlavním důvodům zavedení mýtného v Česku. Význam má také rozvoj rakouské ekonomiky.


Vliv zavedení mýtných bran v Česku je nesporný. Přepravci, kteří dříve využívali raději českých dálnic za paušál, jezdí po Novém roce zase raději Rakouskem. Často totiž mají při zhruba stejném poplatku za kilometr cestu kratší, před zavedením mýtného se jim ale objížďka přes ČR vyplatila.


Podle Asfinagu je část nárůstu třeba přičíst také úspěšně se rozrůstajícímu rakouskému hospodářství, které dokáže těžit ze své pozice mezi starými a novými členskými státy unie.


Vnitrorakouský kamionový provoz také vzrostl, zřejmě v důsledku mírné zimy a z toho vyplývajícího pokračování stavebních prací i v zimních měsících. Narostl však také kamionový provoz z nových zemí Evropské unie přes Rakousko, především z Rumunska, Litvy a Maďarska.