Karlovarské minerální vody (KMV) ve Vídni oznámily, že kupují 25,1 procenta v rakouském výrobci nealkoholických nápojů Waldquelle Kobersdorf. Rakouská firma zaujímá na rakouském trhu druhé místo se 14,5 procenty a je vlastněna burgenlandskou odbočkou Raiffeisen Landesbank. Cena nebyla zveřejněna.

Součást expanze do ciziny

Nákup Waldquelle je součástí postupné expanze KMV do zahraničí. Předseda představenstva KMV Antonio Pasquale nevyloučil další zahraniční investice i budoucí nákup většího podílu ve Waldquelle. Připomněl také investici na Ukrajině, kterou podle jeho slov provázely na začátku velké potíže, ale nyní začíná již dobře fungovat a má značnou perspektivu.

"Další expanzi se nebráníme, ale musí jít o vhodnou příležitost, jakou je právě Waldquelle," prohlásila hlava italské podnikatelské rodiny Pasquale, zastoupené ve Vídni i synem Alessandrem a dcerou Elenou.

Generální ředitel Raiffeisen Landesbank Burgenland Julius Marhold rovněž naznačil perspektivu prodeje dalšího podílu, když konstatoval, že pro banku není výroba minerálních vod zrovna typickým produktem. "Uvidíme, jak to bude fungovat při čtvrtinovém podílu, a potom se rozhodneme, co bude dál," dodal Pasquale.

Know-how a kapitál české firmy

Podle Marholda očekává Waldquelle od spojení s KMV hlavně know-how a kapitál silné české firmy. "Nechtěli jsme tradičního rakouského výrobce prodávat místní konkurenci ani jinému finančnímu investorovi, a tak se pro nás spojení s KMV jevilo jako nejvhodnější. Doufáme, že ve spolupráci s KMV se vypracuje Waldquelle na první místo v Rakousku v oblasti minerálních vod," řekl.

Pokud jde o výměnu produktů, bude se o ní podle účastníků konference teprve uvažovat, protože nápoje jsou těžké a mají nízkou jednotkovou cenu při vysokých přepravních nákladech. Čeští spotřebitelé se však zřejmě mohou těšit na nejdůležitější a nejtradičnější produkt Waldquelle - limonádu z vinných hroznů Traubisodu.

KMV produkují ročně 885 milionů litrů minerálních vod a loni dosáhly obratu přes 184 milionů eur (přes pět miliard korun). Je to téměř jeden a půl krát více, než činí celá produkce minerálních vod v Rakousku (loni 629 milionů litrů). KMV ovládají 80 procent českého trhu, vlastní většinu důležitých značek. Kromě Mattoni jsou to značky Dobrá voda, Magnesia, Aquila, třetinu vlastní i v Hanácké kyselce, v loňském roce získaly Poděbradku.

Waldquelle je ve srovnání s KMV relativně malý podnik, který letos počítá s produkcí 110 milionů litrů a s obratem 17 milionů eur.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist