Unikátní vodní cesta Baťův kanál na jihovýchodě Moravy by mohla být do sezony v roce 2010 splavná až do Hodonína. Uvedl to radní Jihomoravské kraje Jaroslav Pospíšil. Prodloužení kanálu brání problémy s pozemky v oblasti Rohatce, kvůli kterým se nemůže postavit plavební komora, která spojí kanál a řeku Moravu.

Státní fond dopravní infrastruktury vyčlenil letos na tento projekt 35 milionů korun. Pak se ale objevily potíže. Komora se nachází na česko-slovenském pomezí a slovenská strana žádá, aby k tomuto záměru vznikla smlouva mezi státy.

Baťův kanál vznikl za první republiky jako zavlažovací systém pro zemědělce a dále jako 50 kilometrů dlouhá trasa pro převoz uhlí. Kanál je pojmenován po známém zlínském podnikateli Janu Antonínovi Baťovi, který byl jedním z autorů celého projektu.

Turistice začal Baťův kanál sloužit v roce 1996, kdy se po něm projelo 5000 lidí. Nyní si ročně malebnou krajinu Hodonínska, Uherskohradišťska a Zlínska prohlédne kolem 50.000 turistů. Kanál a přilehlou řeku Moravu brázdí 50 plavidel.