Komerční banka přišla během posledních čtyř let o dvě stě milionů korun. Důvodem byly chyby v informačním systému. Banka totiž některým finančním ústavům účtovala nižší poplatky než měla v sazebníku, haléřové rozdíly ale vzhledem k množství transakcí narostly do stovek milionů.
"Došlo k chybnému nastavení IT systémů, které vedlo k nesprávnému zaúčtování mezibankovních poplatků souvisejících s vypořádáním některých karetních transakcí. Jednalo se pouze o účtování poplatků mezi bankami a netýká se klientů. Těm byly účtovány poplatky v souladu s platnými sazebníky. Nyní je účtování mezibankovních poplatků v našem systému již nastaveno správně," řekla týdeníku mluvčí banky Romana Ondrůšková.
Nesprávně byly nastaveny systémy, které komunikují s karetní asociací Visa. Které banky měly zvýhodněné poplatky, Komerční banka nezveřejnila. Podle týdeníku ale jde o Českou spořitelnu a Raiffeisenbank, s nimiž už Komerční banka jedná o vyrovnání.
"Pokud jde o výši vzájemného vyrovnání, výsledná částka bude určena teprve na základě konečných podkladů. Jde o velmi nízké rozdíly u velkého množství karetních transakcí," řekla Euru Pavla Plachá z firemní komunikace spořitelny. Chyba se podle ní týká mezibankovního poplatku, který platí banka obchodníka přijímajícího platební kartu bance, která tuto platební kartu vydala.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist