Komerční banka přišla během posledních čtyř let o dvě stě milionů korun. Důvodem byly chyby v informačním systému. Banka totiž některým finančním ústavům účtovala nižší poplatky než měla v sazebníku, haléřové rozdíly ale vzhledem k množství transakcí narostly do stovek milionů.

"Došlo k chybnému nastavení IT systémů, které vedlo k nesprávnému zaúčtování mezibankovních poplatků souvisejících s vypořádáním některých karetních transakcí. Jednalo se pouze o účtování poplatků mezi bankami a netýká se klientů. Těm byly účtovány poplatky v souladu s platnými sazebníky. Nyní je účtování mezibankovních poplatků v našem systému již nastaveno správně," řekla týdeníku mluvčí banky Romana Ondrůšková.

Nesprávně byly nastaveny systémy, které komunikují s karetní asociací Visa. Které banky měly zvýhodněné poplatky, Komerční banka nezveřejnila. Podle týdeníku ale jde o Českou spořitelnu a Raiffeisenbank, s nimiž už Komerční banka jedná o vyrovnání.

"Pokud jde o výši vzájemného vyrovnání, výsledná částka bude určena teprve na základě konečných podkladů. Jde o velmi nízké rozdíly u velkého množství karetních transakcí," řekla Euru Pavla Plachá z firemní komunikace spořitelny. Chyba se podle ní týká mezibankovního poplatku, který platí banka obchodníka přijímajícího platební kartu bance, která tuto platební kartu vydala.