tv-penize-192-128.jpgAmerická mediální společnost Central European Media Enterprises (CME-CETV), která v České republice mimo jiné vlastní televizi Nova, v loňském roce hospodařila s čistým ziskem 88,6 milionu dolarů (1,47 miliardy Kč). Proti předchozímu roku je to nárůst o celých 334 procent. Tržby se zvýšily o 39 procent na téměř 840 milionů USD, uvedla společnost v dnešní tiskové zprávě.

"V příštích pěti letech chceme zvýšit tržby na více než dvojnásobek, u hrubého zisku počítáme s ještě rychlejším růstem," tvrdí výkonný ředitel CME Michael Garin.

Rekordní výsledky

Radost mu dělají hlavně Češi, kteří přispěli do pokladny CME nejvíce ze všech zemí, v nichž skupina působí. Na druhém místě za Českem skončilo Rumunsko, kde CME provozuje šest televizních kanálů.

"Nova je jakousi dojnou krávou CME, tvoří třetinu celkových tržeb a polovinu zisku před úroky, odpisy a zdaněním," říká analytik společnosti Atlantik FT Patrik Vyroubal.

Analytici v průměru odhadovali, že CME loni vydělala zhruba 88 milionů dolarů. V tržbách však CME odhady analytiků překonala, protože většina z nich počítala s růstem na zhruba 819 milionů dolarů.

Do pěti let mají být tržby dvakrát větší

Čistý zisk se v posledním loňském čtvrtletí meziročně se zvýšil o 178 procent a dosáhl téměř 73 milionů dolarů . Tržby vzrostly o 40 procent na necelých 301 milionů dolarů.

Garin řekl, že CME chce v příštích pěti letech zvýšit tržby na více než dvojnásobek, u hrubého zisku počítá s ještě rychlejším růstem. "A to bude ještě před vlivem akvizic," řekl. Provozní ředitel Adrian Sarbu dodal, že do tří let chce být CME největší televizní společností na Ukrajině, což je pro ni i největší trh.

Kromě České republiky, Rumunska a Ukrajiny působí SME také na Slovensku, Slovinsku a Chorvatsku, kde provozuje stanici NOVA TV.

Suverénní Nova

Za rekordními příjmy nejstarší české soukromé televize může podle reklamních odborníků několik faktorů.

"Nova zdražila přibližně o patnáct procent reklamu, mírně změnila cílovou skupinu a především zvedla sledovanost. Navíc se zpřísnilo omezení reklamy na České televizi," tvrdí Štěpán Wolde, ředitel reklamní agentury Media One.

Podle něj k úspěchu přispěl i pokles sledovanosti konkurenční televize Prima. "Nova si loni mohla dělat v podstatě co chtěla. A letos tomu pravděpodobně nebude jinak," dodává Wolde.

ctete-v-patek-530.gif