vyroba_automobil_HyundaiDalší výrobci automobilových součástek zatím omezení ani propouštění zaměstnanců neplánují a vyčkávají, zda jim zákazníci potvrdí sjednané zakázky.

Hyundai v pátek poprvé nechal doma svých přibližně 1800 zaměstnanců, které firma zatím přijala. Stejné omezení se týká i firem Hysco a Mobis, které zaměstnávají v areálu nošovické průmyslové zóny 500 lidí, i společnosti Plakor, která vyrábí v mošnovské průmyslové zóně.

Firma Dymos, nošovický výrobce autosedaček, tento týden propustila 30 lidí, a snížila tak počet zaměstnanců na zhruba 150 lidí. Snížení stavů podle personalisty Zbyňka Dvořáka odpovídá počtu potřebnému pro výrobu na jedné směně.

"Náš výrobní plán kopíruje výrobní plán Hyundai. Využili jsme toho, že lidem končil pracovní poměr na dobu určitou a byla tam i nějaká ukončení ve zkušební době. Se všemi jsme se dohodli, že je zavoláme na druhou směnu, která by se měla otevřít v květnu," řekl Dvořák.

Zatím žádná omezení ani výpovědi nechystá firma Erich Jaeger, která vyrábí autodíly v kopřivnické průmyslové zóně. "Čekáme na potvrzení zakázek," řekla Jitka Filipová ze společnosti.

Dále čtěte

Podobně vyčkává i další kopřivnický výrobce autosoučástek, Cirex se 120 zaměstnanci. "Do konce listopadu jsme jeli naplno. Před koncem roku už firmy neobjednávaly, ale to bývá každoročně. Zakázky nám začínají chodit kolem poloviny ledna a podle toho se uvidí," řekl zástupce firmy, který ale neuvažuje o propouštění. "Pokud nastane pokles zakázek, použijeme naše zaměstnance na služby, které jsme v současnosti nakupovali, například jako ostrahu objektů a úklidové služby," dodal.

Firma Behr v mošnovské průmyslové zóně zatím nestačí vyrábět. "Krize se samozřejmě projevila, jsme nový závod, a tak zpomalíme náš personální růst, ale výrobu zatím omezovat nemusíme. Vyrábíme totiž pro automobilku Opel díly pro jeho model Insignia, který byl zvolen automobilem roku 2009. O vůz je přes krizi velký zájem a Opel chce na něm postavit své letošní prodeje. Proto vyrábíme naplno, dokonce jsme měli problém zastavit před Vánocemi výrobu, abychom stihli všechny nasmlouvané dodávky," řekl tento týden deníku MfD šéf závodu Jiří Tomíček. Behr v současnosti pracuje na tři směny a někdy přidává i v sobotu.