Mladoboleslavská Škoda Auto bude nejspíš pokračovat v propouštění. Vyjednává s firmou, která se zabývá snižováním nákladů. Spolumajitelka společnosti BNV Consulting Petra Barešová pondělnímu deníku E15 řekla, že firma se Škodou jednala kvůli snižování osobních nákladů. Největší česká automobilka zaměstnává asi 26.000 lidí.
 
Škodovka od ledna do června omezila výrobu na čtyři pracovní dny, a začala snižovat stavy svých agenturních zaměstnanců. Zhruba 1500 jich již odešlo do konce loňského roku, zbylých asi 2500 mělo odejít v prvních týdnech letošního roku. "Snižování nákladů je všeobecný trend. O tomto záměru už jsme informovali," uvedl E15 mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Čtěte také

Podle Barešové je v tuzemských firmách automobilového průmyslu, Škodovku nevyjímaje, prostor ke snižování nákladů především na postech mezi dělnickými profesemi a vrcholovým managementem. "Jde především o administrativní či logistické pozice v nejširším významu slova, dále se nabízejí takzvané servisní složky či lidé spojení s různými projekty. Zde je personální rozsah jen velmi nepřímo propojen s aktuálním objemem produkce, a proto je také nesnadné zde provést úspory," uvedla Barešová. Kolik je možné ve Škodovce ušetřit, zatím odmítla upřesnit.
 
Podle Černého zatím automobilka na svých předem ohlášených plánech pro letošní rok nic nemění. V této souvislosti odmítl, že by firma kvůli krizi odložila termín zahájení prodeje nového terénního vozu Yeti, píše E15.