Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prožívá úspěšné období na německém trhu. Podle silničního dopravního úřadu KBA, který spočítal pořadí pětadvaceti nejúspěšnějších německých a zahraničních značek, se model Škoda Fabia v únoru stal druhým nejprodávanějším modelem v Německu.

Z tabulek citovaných v deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung vyplývá, že se v únoru v Německu prodalo 9 190 fabií. Značka se tak stala jedničkou mezi dováženými vozy.

V lednu se přitom na tamním trhu prodalo 2600 fabií, což vůz řadilo na 18. místo.

Výroba jede naplno

Společnost Škoda Auto začala od března většinu svých modelů vyrábět i v pátek. Může za to zvýšení objednávek, které vedení firmy připisuje zavedení tzv. šrotovného v některých zemích Evropské unie.

Volné pátky se od března zrušily ve výrobě agregátů a modelů Škoda Fabia, Roomster a Superb a od dubna i u modelu Škoda Octavia. Stávající čtyřdenní pracovní týden zůstává ve výrobě modelu Octavia Tour.

Zájem o auta největší české automobilky se údajně zvedl právě především v Německu, Rakousku nebo Francii. Firma proto zatím předpokládá, že návrat k pětidenní výrobě je již trvalý.