Nabídku na vstup do německé automobilky Opel by mohl dodatečně podat čínský výrobce automobilů Beijing Automotive Industry Corp (BAIC). Toto úterý to řekl jeden z činitelů německé vlády, kterého cituje agentura Reuters. Nabídku v řádném termínu předložily tři firmy: Magna International, Fiat a Ripplewood Holdings; nejlepší z nich by vláda měla podpořit ve středu. Definitivní rozhodnutí ale bude na vlastníkovi Opelu, americké automobilce General Motors.

O osudu Opelu nyní jednají politické špičky v Berlíně, ani úterní jednání ale nevnesla do záležitosti jasno. A to i přesto, že vláda hodlá podle kancléřky Angely Merkelové o preferovaném způsobu státní podpory pro nového investora rozhodnout do poloviny týdne. Nabídky tří zájemců, kteří chtějí společnost převzít, se dosud neustále mění.

Opel a vláda na vážkách 

Německý ministr hospodářství Karl-Theodor zu Guttenberg podle agentury Ansa potvrdil, že vláda předběžné rozhodnutí o nejlepší nabídce k budoucnosti Opelu zveřejní ve středu.

S kancléřkou Angelou Merkelovou se setkal šéf automobilky Fiat Sergio Marchionne, aby jí předložil pozměněnou nabídku na vstup do Opelu. Němečtí politici se zdráhají říci, zda mají mezi zájemci nějakého favorita, spekuluje se však, že největší šance má Magna.

"Absolvovali jsme konstruktivní jednání. Předložili jsme náš plán a německá vláda je zcela odhodlána ten problém řešit," řekl podle agentury Bloomberg Marchionne.

Předák odborové organizace Opelu Klaus Franz podle agentury Reuters řekl, že Magna zůstává na čele žebříčku. Nabídka Fiatu by podle něj naopak vedla jen k tomu, že problém nadvýroby v Opelu by se ještě zhoršil.

Opel je součástí největší americké automobilky General Motors (GM), která se v důsledku slabé poptávky dostala na pokraj bankrotu. Americké vládě má do 1. června předložit plán restrukturalizace. GM se chce Opelu a některých dalších značek zbavit, aby se mohla soustředit na restrukturalizaci.