Pokles na trhu ojetých aut meziročně dosáhl deset až třicet procent. Dál by se snižovat neměly a naopak v případě příchodu nových modelů s vyšší cenou by mohly stoupnout, řekl v pátečním rozhovoru pro ČTK generální ředitel skupiny AAA Auto Anthony Denny.

"Nyní je až do září dobrá doba na nákup ojetého vozu, pak přijde druhá sezónní špička," dodal. Ve velkých městech jako je Praha nebo Brno a ve středních Čechách, které byly nejméně zasaženy krizí, se podle něj více prodávají dražší vozy, jako je Ford Mondeo, Renault Laguna nebo VW Passat. V menších městech v ekonomicky slabších regionech roste zájem o levnější škodovky, hlavně o fabie a první generaci octavií.

Celkově tvoří vozy značky Škoda asi 40 procent prodejů skupiny a zájem o vozy tuzemské automobilky dále roste. Škoda tak má mezi ojetinami větší podíl než na trhu nových vozů. Ze zahraničních značek lidé nejvíce kupují Ford Focus, Opel Astra, VW Golf a Ford Mondeo. "Kvůli růstu cen benzinu v poslední době je znát růst zájmu o úsporné vozy s dieselovým motorem," uvedl Denny.

AAA Auto v prvním čtvrtletí prodala kolem 9000 ojetých aut, což je polovina ve srovnání s loňskem. Důvodem je ekonomická krize i uzavření poboček v Maďarsku, Polsku a Rumunsku. "Prodeje se postupně zlepšují. V dubnu jsme dosáhli 4000 prodaných vozů měsíčně," uvedl Denny s tím, že letošní prodej bude pod úrovní loňských 60 000 vozů.

Prodej má podpořit i nová akce AAA, v rámci které garantuje nejnižší cenu auta na trhu. Za týden od vyhlášení nabídky prodejci bazarů AAA porovnávali ceny s konkurencí v několika desítkách případů.