Nové osobní vozy dál zlevňovat nebudou a naopak po zbytek roku může cena některých modelů začít mírně růst. Pokud ale nebude kurz koruny výrazně kolísat, neočekávají prodejci do konce roku větší pohyb cen. Vyplývá to z informací firem.

Prodejci se shodují, že ceny dosáhly svého minima v první polovině roku, kdy se kvůli ekonomické krizi výrazně snížila poptávka zejména firemních zákazníků, což způsobilo tlak na ceny.

Ve druhé polovině roku lze podle mluvčí Nissanu Martiny Jiráskové předpokládat, že nebude docházet ve srovnání s prvním pololetím k větším cenovým výkyvům, s výjimkou časově omezených kampaní zaměřených na optimalizaci skladových zásob jednotlivých značek. "V některých případech se dá očekávat i mírný růst cen daný snahou automobilek minimalizovat ztráty," dodala.

Podle mluvčí Peugeotu Radky Matthey jsou v současné době ceny vozů značky tak nízko, že už se jen těžko dá očekávat další posun dolů. "Nezvažujeme však ani radikální posun nahoru. Pokud nenastanou nějaké mimořádné okolnosti jako například výrazná změna kurzu koruny vůči euru, očekáváme, že se nám podaří tuto cenovou hladinu udržet i ve druhém pololetí letošního roku," uvedla.

Některé modely už podražily

Zásadní změny cen do zimy nepředpokládá ani Volkswagen. Další koncernové značky Audi a Seat budou podle svých zástupců reagovat na aktuální vývoj na trhu.

Některé modely se ale už prodávají dráž než na začátku roku. Například Ford Fusion podražil o 13 000 korun na 308 100 korun. V rámci vyšší ceny ale výrobce poskytuje prodlouženou záruku. Dražší jsou i některé modely od Fiatu nebo Chevroletu.

Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Česku se za sedm měsíců roku meziročně propadl o 13 procent na 107 287 vozů. Za poklesem stojí zejména nižší zájem firem, jejichž poptávka se snížila o čtvrtinu.