Kdo se dnes ráno před šestou hodinou procházel po novém terminálu pražského letiště, mohl být svědkem toho, jak cestovatelé přichází o iluze a o letenky. V prosluněné hale se totiž od pěti ráno dozvídali cestující společnosti Sky Europe, že dnes už se slovenskou firmou neodletí.

Před zavřenými kukaněmi Sky Europe tak v půl šesté sedí španělský pár, který se po týdnu v Česku chtěl vrátit domů. Osiřely i odbavovací přepážky a slogan firmy "Nestůjte na konci fronty" dostal nový rozměr.

Jedno číslo, které neexistuje

"Byli jsme tu týden a dneska jsme měli letět. Vybrali jsme Sky Europe, protože jako jediní letěli přímo k nám domů, do Alicante," říká rozespalý kluk Cayetano, za nímž spí jeho přítelkyně. A v této situaci nejsou sami. "Mají tu jen jedno telefonní číslo, ale když jsme na ní volali, tak číslo už neexistuje," tvrdí starší Češi, kteří čekali ve frontě před stánkem ČSA.

Vedení slovenských aerolinek tvrdilo, že všichni pasažéři byli o konci jejich firmy informováni. Desítky lidí, kteří měli dnes odletět prvními lety po šesté ráno, to ale viděli jinak. "Ještě včera večer jsem se dívala na web Sky Europe a nikde nebyla ani zmínka o tom, že bychom ráno neletěli. Nedostala jsem ani žádný e-mail, natož aby mi někdo volal," říká mladá maminka, která místo hledání alternativního letu do Splitu odjela domů i se svou čtyřletou dcerou, která mezitím v klidu spala na kufrech.

Cedule jen v češtině 

"Jela jsem tam stejně jenom za kamarádkou a neměla jsem tam zaplacenou žádnou dovolenou, tak holt asi přijdu jen o ty peníze za letenku," dodává s úsměvem.

Nečekaný nápor zažil i informační stánek pražského letiště. Za sklem totiž vyvěsili informace o tom, že Sky Europe už nepoletí i s logem společnosti. Bohužel jen v češtině. "Jak, že nemáte žádé informace, vždyť tu máte logo firmy, se kterou já mám letět a let byl zrušen," rozčiloval se britský pasažér, který zjistil, že je mu letenka do Londýna s logem Sky Europe k ničemu. "Nechápu, proč si lidé kupují letenky u firmy, která je už půl roku v ochraně před věřiteli, takovému dopravci přeci nemůžou věřit," tvrdí paní na druhé straně skla a jediná rada, kterou zmateným cestovatelům pomáhá, je koupit si novou letenku u ČSA. Tato firma má jediná otevřeno a navíc jako většina aerolinek vyhlásila akci na pomoc postiženým turistům.

Drahá levná dovolená 

Ve frontě před stánkem ČSA se tak hovořilo mnoha jazyky. Problém však měli všichni stejný. Letenku s logem Sky Europe. Skupina asijských cestovatelů marně hledala na svých noteboocích spoje tak, aby stihli navazující let v Londýně.

Krach aerolinek také výrazně prodražoval dovolenou. "Před měsícem jsme si koupil letenky za šest tisíc. Teď jsem musel koupit nové za jedenáct. Ale už jsme na dovolenou jednou vyrazili, tak si ji přeci nenecháme zkazit," tvrdí usměvavý Moravák, který vyrazil se svou přítelkyní do Španělska. "Šlo by to i levněji, ale s mnoha přestupy a my navíc už máme v Alicante auto," dodává a v ruce mává s novou letenkou od Iberie.


Prohlášení SkyEurope

Vážení  cestující,

Dovolujeme si Vám oznámit, že SkyEurope pozastavilo prodeje letenek a náš provoz.

Ti z vás, kteří si zakoupili lety s kreditní kartou, prosíme Vás, aby jste se obrátili na vaši kreditní vydavatelskou banku a tak požadovat náhrady za nevyužité části letu se SkyEurope.

V případě, že jste zaplatili přímo společnosti SkyEurope jinými prostředky než kreditní kartou (např. bankovní převod, hotovost), vezměte na vědomí, že náhrada nemusí být možná.

Pokud jste si objednali letenky přes cestovní kancelář nebo organizátora, měli byste je kontaktovat je jako první.

Pokud jste si již na místo určení pronajali auto nebo hotel prostřednictvím obchodního partnera SkyEurope, můžete zůstat v hotelu nebo používat vozidlo v období původně dohodnuté. Berte však na vědomí, že si musíte hradit svuj zpáteční let s některou jinou leteckou společností na vlastní náklady.

Můžete také kontaktovat svého poskytovatele pojistných událostí o další poradenství a podporu.

Litujeme za nepříjemnosti, které Vám byly způsobeny.