V 17 zemích EU se nyní ročně vyrábí navíc 32 milionů tun benzinu, který musí být vyvážen. V roce 2020 dosáhne tento přebytek 50 milionů tun, avšak exportní možnosti se zřejmě omezí, řekl Tricoire.
"Až do loňska bylo odvětví (zpracování ropy) schopné vyvážet přebytečný benzin do Spojených států. Otázka zní, bude mít naše odvětví tuto možnost i v příštím desetiletí? Pravděpodobně ne," domnívá se viceprezident Totalu.
Emise v dopravě
Tricoire očekává, že poptávka po benzinu v Evropě a Spojených státech bude klesat tempem 1-2 procenta ročně. Hlavní příčinou bude vládní legislativa zaměřená proti emisím v dopravě. V Evropě pak k tomu přistoupí trend přechodu automobilů k naftě, který již začal ovlivňovat dlouhodobé plány rafinerií.Total již má vypracován pro své rafinerie dlouhodobý plán reorganizace včetně omezení produkce benzinu. V březnu společnost uvedla, že od roku 2011 omezí výrobní kapacitu francouzské rafinerie v Gonfreville o čtvrtinu a uzavře zde některé jednotky výroby benzinu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist