Makroekonomický rámec:

  • prioritou vlády v krátkodobém a střednědobém horizontu by měla být konsolidace veřejných rozpočtů tak, aby byl postupně snižován deficit veřejných rozpočtů; cílem je trvalý pokles podílu deficitu na HDP pod tři procenta po roce 2013
  • podporovat cíl ČNB udržet nízkou inflaci
  • přechod od expanzivní fiskální politiky roku 2009 k restriktivní rozpočtové politice.

Boj proti korupci:

  • zvýšení efektivnosti veřejných zakázek (bezpečnostní prověrky členů komisí, revize výjimek z povinného konání soutěží, transparentní vlastnická struktura uchazečů)
  • podpis úmluv Evropské unie, které stanovující jasná pravidla chování státních administrativ (ze zemí EU úmluvy nepodepsaly pouze ČR a Malta, jednu z nich i Maďarsko)
  • ochrana hospodářské soutěže proti narušení ze strany orgánů veřejné moci.

Bydlení:

  • analýza dotačních programů, redukce v počtu programů, soustředění finančních prostředků do programů, kde je přínos největší.

Cestovní ruch:

  • vytvoření koordinované dlouhodobé strategie lepší propagace země a investic do infrastruktury cestovního ruchu
  • změna politiky vyžadování turistických víz.

Čerpání strukturálních fondů:

  • nadřazení strategického cíle "konkurenceschopná česká ekonomika" ostatním cílům
  • přezkoumat možnost změny v alokaci finančních částek pro jednotlivé programy
  • urychlení a zjednodušení čerpání strukturálních fondů, zvýšení efektivity projektů a jejich účinnosti.

Daňová politika:

  • omezení prudkých a častých změn zdanění nastavením dlouhodobého rámce, návrh principů dlouhodobé daňové politiky
  • snížení administrativní a finanční náročnosti obsluhy daňového systému jak na straně státu, tak na straně podnikatelů
  • omezení šedé ekonomiky
  • harmonizace základů daně a pojistného.

Doprava a dopravní infrastruktura:

  • udržení výše investic na stabilní úrovni
  • snaha o co nejvyšší efektivnost vynaložených prostředků, omezení doprovodných investic
  • pokračování v podpoře veřejné osobní dopravy, řešit otázku otevírání trhu
  • v oblasti nákladní dopravy podpora optimálního využívání všech druhů dopravy samostatně nebo v jejich kombinaci.

Efektivnost veřejné správy:

  • zavedení efektivního modelu státní služby (zákon o státní službě)
  • zavedení veřejných zpráv o efektivitě úřadů (porovnání nabídnuté ceny proti skutečným nákladům)
  • snižování energetické náročnosti ve veřejné správě
  • zkrácení délky doby řízení o dávkách důchodového a nemocenského pojištění
  • odstranění duplicitního zjišťování v oblasti odpadů
  • efektivnější využívání závěrů z kontrol NKÚ.

Podpora exportu:

  • průběžné posilování úvěrových a pojistných fondů ČEB a EGAP
  • podpora další liberalizace světového obchodu
  • efektivnější a jednotné zahraniční reprezentace, integrace zahraničních kanceláří (CzechInvest, CzechTrade, Česká centra...)
  • snaha o využití fondů EU pro účely podpory exportu
  • zpracování proexportní strategie na roky 2010 až 2015.

Prostředí pro podnikání:

  • definice sady aktivit a cílů potřebných k přijetí eura a stanovení obecného časového plánu dosažení těchto cílů
  • podpora školení pro insolvenční soudce, správce a advokáty v praktických postupech pro zachraňování společností v úpadku
  • pravidla pro odměňování a pravidla výkonu akcionářských práv za stát
  • zrušení akcií na majitele
  • úlevy od DPH pro podnikatele, kteří mají nezaplacené pohledávky za jiným plátcem DPH, pokud na něj byl vyhlášen konkurz
  • upřesnění podmínek pro zrušení knihy jízd
  • posunutí splatnosti daní na pátý den po podání daňových přiznání
  • posunutí termínu pro podání daňového přiznání k dani z nemovitostí na konec února
  • realizace programu na vytvoření jednoho inkasního místa pro příjmy veřejných rozpočtů
  • vznik kontrolního inkasního místa, které bude provádět finanční kontrolu, kontrolu dotací, kontrolu porušování duševního vlastnictví a kontrolu práce na černo
  • propojení informačních databází kontrolních orgánů (např. finančních úřadů, živnostenských úřadů, České obchodní inspekce) s cílem vytvořit institut "nefinanční integrované kontroly"
  • nové podmínky pro poskytování investičních pobídek (změna by měla akcentovat posun od ekonomiky montoven ke znalostní ekonomice)
  • vyhodnocení a úprava pravidel pro používání metodiky regulace na podnikatelské prostředí (RIA)
  • zavedení směrnice a následná kontrola poskytování spotřebitelských úvěrů prostřednictvím nebankovních subjektů zahrnující boj proti lichvě.

Sociální politika:

  • analýza systému sociálních služeb, zejména jeho financování
  • změna organizování veřejné služby s účastí osob pobírajících dávky.

Znalostní společnost:

  • nastavení vládních cílů a měřítek výzkumu
  • vyhodnocení ekonomického přínosu a dlouhodobé udržitelnosti jednotlivých evropských projektů podporujících nové kapacity vědy a výzkumu
  • zpracování komplexní politiky přechodu a rozvoji znalostní ekonomiky.

Zaměstnanost:

  • změna zákoníku práce (nové vyvážení pružnosti a jistoty v pracovněprávních vztazích)
  • zvýšení kapacity úřadů práce a projektů v souvislosti s rostoucí nezaměstnaností
  • zvýšení kontrolní činnosti zaměřené proti nelegálním formám zaměstnávání
  • změny v zákoně o zaměstnanosti zaměřené zejména na zpřísnění podmínek pro vydávání povolení ke zprostředkování zaměstnání agenturami práce či zpřísnění podmínek pro poskytování příspěvku na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením.

Zemědělství:

  • usilovat na evropské úrovni o vyrovnání podmínek poskytování dotací pro zemědělce z nových a starých zemí EU
  • zjednodušování pravidel poskytování zemědělských dotací (využití portálu Farmář).

Životní prostředí:

  • zrychlit čerpání prostředků operačního programu životní prostředí, zejména vyřešit problematiku čistíren odpadních vod
  • nepřijímat opatření v oblasti ochrany životního prostředí, která by šla nad rámec evropských politik nebo jiných mezinárodních závazků
  • urychlení čerpání prostředků programu Zelená úsporám.

Státní rozpočet:

  • trvalé snížení nemocenské na 60 procent vyměřovacího základu
  • valorizace dávek pouze v případech vynucených zákonnou úpravou
  • nový zákon o platech ústavních činitelů, soudců a státních zástupců
  • plošné snížení běžných a investičních výdajů kapitol o 3 procenta v letech 2011 až 2013
  • snížení mzdových výdajů ročně o procento v letech 2011 - 2013
  • snížení agend státní správy o 30 miliard ročně v letech 2011 až 2013
  • centralizované nákupy některých komodit, zejména s využitím elektronických tržišť a nástrojů elektronického zadávání veřejných zakázek
  • omezení národních dotačních programů o 5 miliard ročně v letech 2011 až 2013
  • prodloužení daňových opatření z úsporného balíčku ze zimy 2009 v daňové oblasti natrvalo (např. zvýšení některých spotřebních daní)
  • zavedení druhého pásma pro daň z příjmu fyzických osob pro částky nad "stropy" pro sociální a zdravotní pojištění. Tak bude zmírněna současná degrese této daně (sazba by měla činit 25 procent)
  • snížení daňového zatížení práce kompenzované zvýšením spotřebních daní a daní z příjmů
  • stanovení vyměřovacího základu pro platbu sociálního a zdravotního pojištění ve výši základu pro daň z příjmů fyzických osob (snížení disproporce mezi zaměstnanci a osobami samostatně výdělečně činnými v oblasti sociálního a zdravotního pojištění).