Téměř 1,3 miliardy korun činila loni ztráta z provozovaní pražské integrované dopravy. Dotace na prokazatelnou ztrátu poskytnutá Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) sice činily 8,059 miliardy Kč, prokazatelná ztráta ovšem byla ještě vyšší, a to 9,358 miliardy korun. Vyplývá to ze zprávy o hospodaření DPP předložené na úterním zasedání Finančního výboru Zastupitelstva hlavního města Prahy.

Celkové náklady DPP loni činily 15,882 miliardy a výnosy 15,889 miliardy korun. Vzhledem k dotacím tak DPP loni vykázal zisk 7,31 milionu korun.

Finanční výbor kromě toho projednával dodatek ke smlouvě o veřejných službách mezi hlavním městem, společností ROPID a Dopravním podnikem, který by mimo jiné řešil reálnou výši objednaných výkonů a zvýšené výkony v souvislosti s rozšířením nočního provozu metra od 1. září.

"Stávající smlouva neodpovídá realitě. Rada a následně zastupitelstvo rozhodlo o objednávce veřejné dopravy zhruba o 5,3 procenta menší než v roce 2009. Následně nedošlo k realizaci tohoto snížení," uvedl předseda Finančního výboru Petr Hulinský.

Navržená provozní dotace pro letošní rok činí 8,082 miliardy, což je oproti prokazatelné ztrátě na rok 2009 zhruba o 1,3 miliardy korun méně.

Dopravnímu podniku se podařilo výrazně ušetřit na ceně za elektrickou energii na rok 2012. Informoval o tom ekonomický ředitel firmy Martin Horák. Ušetřená částka činí zhruba 130 milionů korun, což je 24 % z 520 milionů, které DPP platí ročně. Dodavatelem zůstává Pražská energetika.

Víkendové prodloužení provozu začne až po prázdninách

Pražské metro bude jezdit v pátek a v sobotu o hodinu déle až od začátku září. Prodloužení se bude týkat i návazných autobusových či tramvajových spojů. Rozhodlo o tom v pondělí představenstvo pražského dopravního podniku (DPP), řekl novinářům jeho předseda David Vodrážka (ODS). Podle původních předpokladů mělo prodloužení provozu metra platit od začátku července. Změna bude DPP stát ročně 37 milionů korun.
Podle Vodrážky bude metro nově jezdit až do 01:00, nyní končí o hodinu dříve.

"Definitivně jsme schválili, že provoz bude prodloužen o jednu hodinu do jedné hodiny do rána," řekl Vodrážka. Zároveň později podle něj vyjedou i navazující spoje. "Nebude to tak, že metro někam přijede, vyklopí lidi a ti se nikam nedostanou," dodal.

Vedení DPP původně chtělo prodloužit čas odjezdu posledního metra již od července, plány ale nakonec změnilo. Důvodem podle Vodrážky je, aby se DPP vyhnul případným problémům kvůli nepřipravenosti změny.
Dopravní podnik neuvažuje, že by metro vyjíždělo později i v jiné dny.

Podle návrhů předložených na začátku roku společností Ropid, která v Praze a okolí organizuje hromadnou dopravu, mělo naopak poslední metro jezdit dříve. Proti omezení se ale zdvihla vlna nevole, na sociální síti Facebook ho odmítly tisíce cestujících. Návrh nakonec nepřijal ani magistrát.

Šest heren v metru dostane výpověď

Pražský dopravní podnik připravuje výpovědi pro herny z metra. Podle člena představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a náměstka primátora Rudolfa Blažka (ODS) se budou týkat šesti provozoven s výherními automaty. Údajně porušily bezpečnostní požární předpisy, provozní dobu nebo měly více výherních přístrojů. Blažek to v pondělí řekl na tiskové konferenci. DPP se na příkaz magistrátu snaží vypovědět všechny smlouvy s provozovateli heren, které jsou umístěny v jeho nemovitostech. Většinou jsou ale uzavřeny na dobu určitou a jednostranně je nelze ukončit.

DPP si nyní chce najmout externí právníky. Posoudí, zda porušení smluvních podmínek, které kontroloři objevili, bude stačit na ukončení smluv.