Podle čínských médií pochází z čínské produkce až 90 procent vuvuzel, které se prodaly v Jihoafrické republice. Vyrábějí je hlavně závody v provinciích Če-ťiang a Kuang-tung. A pokud si někdo myslí, že ten hluk po skončení šampionátu opadne, Kua je jiného názoru.
"Jsme přesvědčeni, že se trh s trumpetami vuvuzela po mistrovství světa rozroste, protože je lidé z dalších zemí začali milovat," říká podnikatelka, jejíž závod vyrábí i další hlučné plastické hračky jako píšťalky. Kua dodává, že pozoruje nárůst poptávky po trumpetách v Číně, Evropě i Spojených státech, kde se vuvuzely naposledy objevily při basketbalového utkání v Bostonu.
Každý ale jejich zastáncem není. Hráči na šampionátu hluk kritizují, protože je kvůli němu těžké zachytit pokyny z trenérské lavice. A návštěvníci v tom neustálém bzukotu nemají šanci zpívat své oblíbené chorály.
Jeden francouzský kabelový televizní kanál dokonce nabízí vysílání bez vuvuzel, které z něj digitálně vymazává. Mezi zastánci vuvuzel jsou proti tomu prezident světové fotbalové federace FIFA Sepp Blatter a davy afrických fotbalových fandů.
Tyto trumpety začal vyrábět a prodávat Jihoafričan Neil Van Schalkwyk, který na název vuvuzela drží práva. V poslední verzi je raději prodává i s párem špuntů do uší.
Čínské firmy ovládly tento trh podobně jako se sportovní obuví či s DVD přehrávači. Kua říká, že její firma prodává obchodním agentům vuvuzely po 2,5 jüanu (7,50 Kč) se ziskovou marží pod sedmi procenty. V zahraničí se pak prodávají až za deset dolarů (přes 200 korun), citovala manažerku AP.