Antimonopolní úřad uložil dopravci Student Agency pokutu šest milionů korun za nízké ceny na autobusové lince Praha-Brno před dvěma lety. Sdělil to ve středu mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj, informaci potvrdil i předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj s tím, že Student Agency podle úředníků zneužila svého dominantního postavení na trhu. Firma s verdiktem nesouhlasí a odvolá se.

Antimonopolní úřad posuzoval situaci z počátku roku 2008, kdy na lince začala jezdit i společnost ASIANA. Ta zavedla nižší ceny, než za které jezdila Student Agency. Cenový boj mezi konkurencí byl z krátkodobého hlediska výhodný především pro cestující. Asiana zpočátku nastavila ceny na 50 korunách, Student Agency, která na trhu získala dominantní postavení, v reakci na to na některých spojích snížila jízdné na stejnou cenu.

"Největším problémem, který jsme ve správním řízení našli, byly predátorské ceny," řekl ČTK Rafaj. Podle něj se zneužití dominantního postavení podařilo firmě prokázat. Případ Student Agency ÚOHS šetřil dva roky, důvodem byla jeho složitost. "Museli jsme udělat podrobné ekonomické analýzy, které zabraly hodně času," dodal Rafaj. Rozhodnutí bylo podle něj připraveno k vydání již letos v létě. Společnost Student Agency však úřadu předložila doplňující informace, které ÚOHS musel vyhodnotit.

Student Agency se brání tím, že antimonopolní úřad údajně nevzal v potaz další autobusové dopravce na trhu a ani železnici, respektive České dráhy, které na trase také jezdí. "Myslíme si, že je dvojí metr na soukromé firmy a státem vlastněné subjekty," řekl Ondrůj s tím, že ÚOHS údajně odmítl další důkazní šetření, které firma požadovala.