Americký vyhledávač Google poprvé překonal v podílu na českém trhu Seznam.cz. Jeho souhrnný podíl ve vyhledávání dosáhl v lednu téměř 51 procent, což je o 14 procentních bodů více, než před rokem. Seznam má nyní kolem 49 procent. Vyplývá to z údajů statistiky Toplist, která měří počet kliknutí, které odesílají jednotlivé vyhledávače na české weby.

Obě firmy nyní masivně investují do marketingových aktivit. Díky nim si slibují upevnění pozice na tuzemském trhu.

Česká portálová jednička Seznam.cz tento týden zahájí novou komunikační kampaň, jejíž ústřední slogan změnila z původního znění "Najdu tam, co neznám" na "Najdu tam, co hledám". Pilířem nové kampaně Seznamu.cz bude reklamní spot, který odvysílají všechny hlavní televizní stanice.

"Jejím cílem je prohloubit vztah se stávajícími uživateli a poukázat na rozsah služeb Seznam.cz, které každý den poskytuje tuzemské internetové populaci," sdělila v pondělí mluvčí Seznamu.cz Veronika Rozumková.

Podíl Googlu v Česku zahrnuje i vyhledávání prostřednictvím portálu Centrum.cz, který využívá jeho technologii.

Google masivně investuje do reklamy už od závěru loňského roku. Jeho kampaň zahrnuje televizní spoty, billboardy i reklamní nálepky v metru. Celkový objem kampaně společnosti Google, a to včetně propagace jejího prohlížeče Chrome, je odhadován až na 100 milionů korun.

Google na tuzemském trhu poskytuje své služby pátým rokem. Česká republika je výjimečná tím, že společnost Google zde stále není lídrem trhu. Ve většině ostatních zemí patří vyhledávači Google první místo.