Již nyní mohu říct, že objemy, které máme nasmlouvány za letošní rok v České republice, obhájíme i v příštím roce - ba dokonce ještě ve větším množství, říká spokojeně ing. Miloň Vojnar, vedoucí obchodu společnosti Lumius, a dodává: "Jednoznačně jde o skvělý výsledek. V příštím roce bychom chtěli ještě více upevnit svou pozici na trhu a zaměřit se hlavně na úplně nový produkt. Ten nám v případě několika kontraktů tržby poměrně dramaticky navýší." Stejný úspěch slaví Lumius i na Slovensku, kde jeho kontrakty na rok 2009 vzrostou dvojnásobně.

Ryze česká společnost Lumius zažila velký boom na přelomu roků 2006 a 2007, kdy rozšířila obchodní tým, objem prodané elektřiny zvýšila šestinásobně a tržby narostly z 600 milionů téměř na tři miliardy. Prioritou společnosti jsou dodávky elektřiny a plynu konečným zákazníkům z oblasti průmyslu v ČR. Elektrickou energii dodává konečným zákazníků i na Slovensku a v Polsku. V Německu, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku a Maďarsku vystupuje jako velmi aktivní účastník na velkoobchodním trhu s elektřinou. Od září 2008 přitom rozšířila své obchodní aktivity s plynem i na obchodní místo Baumgarten v Rakousku, čímž se stala aktivní na všech hraničních bodech ČR.

Jak je vidět, tým společnosti Lumius, který se skládá z nejlepších odborníků v oblasti prodeje elektřiny a plynu, zvolil již od svého počátku správnou strategii a teď sklízí zasloužené plody své práce. Zvědavost svých zákazníků probudil mimo jiné i garancí úspory energií, pokud odejdou od stávajících gigantů (dodavatelů elektřiny a plynu). Úsporu docilují svojí šikovností a stylem práce, která se liší od fungování obrovských společností. "Díky tomu, že nejsme orientovaní pouze na jeden trh, dokážeme elektřinu i plyn výhodně nakoupit v zemích, kde působíme. Další cenová úspora spočívá v každodenní práci na dispečinku, kdy online optimalizujeme portfolia našich zákazníků - a v neposlední řadě jsme malá společnost s jinými náklady než velcí dodavatelé, kteří tu jsou léta," vysvětluje ing. Vojnar. Jak doplnil, osvědčila se jim také velkoobchodní strategie prodávat na více let dopředu, kdy zákazník platí fixní cenu, která je relativně nízko a může si tak dopředu plánovat budgety, v případě dlouhodobějších zakázek si spočítat celkovou cenu - pro obě strany výhodná situace.

Byznys společnosti Lumius se i v příštím roce zaměří hlavně na prodej elektřiny a plynu, i když jeho součástí stále zůstává možnost realizace projektu v oblasti obnovitelných zdrojů, konkrétně fotovoltaice (získání elektřiny ze sluneční energie). Vše se ale bude odvíjet od kvality a dostupnosti projektů a posouzení cenové situace na trhu s elektřinou. Společnost Lumius najdete na www.lumius.cz. n

rkp

Hospodářské výsledky


Předpokládané tržby společnosti Lumius spol. s r. o. za rok 2008 přesahují 5 mld. Kč, přičemž v předchozím roce byl její obrat poloviční - 2,973 mld. Kč. V roce 2009 tato dynamická společnost s jistotou očekává další nárůst.