yeti-skoda-192-128.jpgAutomobilka Škoda Auto rozšíří a modernizuje své závody v Kvasinách a Vrchlabí. V Kvasinách bude vedle roomsteru a superbu nově vyrábět i SUV Škoda Yeti. Modernizovaný vrchlabský závod se bude ucházet o výrobu nových vozů, které koncern Volkswagen představil na frankfurtském autosalonu. Výroba škodovek se navíc vrátí do Bratislavy.

Po modernizaci pobočných závodů v Kvasinách a Vrchlabí, která se má uskutečnit do roku 2001, by měla automobilka disponovat třemi plnohodnotnými provozy pro výrobu a montáž škodovácké produkce. Továrna ve Vrchlabí by měla vyrábět až tisíc vozů denně, roční produkce závodu ve Kvasinách by měla dosáhnout 200 tisíc aut.

Vzniknou i nová pracovní místa

S rozšiřováním provozů by měla vznikat i nová pracovní místa. "V Kvasinách půjde o několik set míst. Ve Vrchlabí by mohlo po roce 2010 pracovat až 3000 lidí místo nynějších asi 1500," uvedl člen představenstva automobilky Martin Jahn.

Škoda Auto doufá, že vláda i kraj rozvoj automobilky podpoří. Investici, která by měla přesáhnout deset miliard korun zástupci kraje vítají a již se připravují projekty, které by měly vyřešit problém se špatnou dostupností Vrchlabí. V této souvislosti se hovoří především o dokončení výstavby dálnice D11 k Trutnovu a do Polska.

Z důvodu neuspokojené poptávky po modelu Octavia - podle týdeníku Ekonom chybí u dealerů téměř dvacet tisíc vozů - přesune Škoda Auto část své výroby tohoto typu do bratislavského závodu firmy Volkswagen.

Výroba škodovek se vrací do Bratislavy

V tomto závodě se některé modely značky Škoda vyráběly už před rokem 1989, poté závod zprivatizovala firma Volkswagen a vyráběla v něm své modely (prvním byl v roce 1991 Volkswagen Passat, později třeba terénní Touareg).

V současnosti má bratislavský závod volné výrobní kapacity i dostatek volného personálu a je tedy schopen v dohledné době chybějící vozy vyrobit. S výrobou by se mělo začít v příštím roce a její objem bude záležet na poptávce.