Nike logo.jpgAkcionáři britského výrobce sportovního oblečení a vybavení Umbro PLC souhlasí s převzetím americkou společností Nike Inc. za 285 milionů liber (téměř deset miliard Kč). Nike se tak přiblížila svému plánu stát se před příštím mistrovstvím světa ve fotbale, které se koná v roce 2010, největší značkou vyrábějící fotbalové zboží. Nike díky dohodě s Umbro získá napojení na lukrativní evropský trh. Dohoda by měla být dokončena na počátku března, v závislosti na rozhodnutí antimonopolních úřadů. Umbro by i nadále mělo zůstat nezávislou značkou.

Umbro je známou značkou po celém světě. Fotbalové oblečení, obuv i vybavení firmy se prodává ve více než 90 zemích. Umbro dodává oblečení národním týmům Anglie, Irska, Švédska a Norska, šesti týmům anglické Premier League a více než stovce dalších profesionálních týmů po celém světě, včetně České republiky. Prodej sportovních triček firmy ale poškodilo to, že anglický fotbalový tým se nekvalifikoval na letošní evropský šampionát.

Spojení obou firem ohrožovala firma Retailer Sports Direct International, která zvýšila svůj podíl v Umbru na téměř 30 procent, a měla tak dostatek akcií na to, aby dohodu zablokovala. Generální ředitel Sports Direct Mike Ashley ale koncem loňského roku prodal společnosti Nike 20 procent akcií a slíbil podporu dohody a prodej zbývajícího podílu. Další společnost JJB, která drží podíl deset procent, již na počátku tohoto týdne uvedla, že dohodu podpoří, napsala agentura AP.