mobilni_telefon__192x128_.jpgSlužeb finsko-britského podniku Blyk nově využijí lidé v Německu, ve Španělsku a v Belgii. Po relativně pomalém začátku tak mobilní operátoři začínají zvolna vstupovat na potenciálně lukrativní trh reklamy v mobilních telefonech. Rozmachu tohoto fenoménu pomáhají nové technologie a hlavně širší nabídka mobilních přístrojů, kterých je možné k tomuto účelu využít.

 

Blyk je služba pro mobilní telefony, která nabízí několik možností volání a zasílání textových zpráv zdarma lidem od 16 do 24 let. Ti však za to musejí akceptovat, že jim bude na displej přístroje chodit reklamní sdělení.

 

Čtěte více o telefonech

 

Ještě letos vstoupí Blyk do Nizozemska

Blyk začal své služby už loni nabízet v Británii a ještě letos by se měl objevit v Nizozemsku. Spoluzakladatel Blyku Pekka Ala-Pietila agentuře Reuters řekl, že firma si nyní zvolila Německo a Španělsko, protože tyto země mají jedny z největších reklamních trhů v Evropě. V Belgii zase patří reklamní výdaje na hlavu k největším v regionu.

 

Německému i španělskému trhu vládne tvrdá konkurence

Na německém trhu mobilní komunikace panuje tvrdá konkurence a soupeří tam spolu operátoři T-Mobile ze skupiny Deutsche Telekom, Vodafone Group, E-Plus ze skupiny KPN a společnost O2 ze skupiny Telefónica. Firmy se snaží co nejvíce snižovat cenu, k čemuž je nutí přístup operátora E-Plus. Ten vlastní několik nízkonákladových značek.

 

Ve Španělsku je situace podobná. Telefónica, Vodafone a Orange, který patří francouzské společnosti France Télécom, tam každý měsíc bojují asi o 350.000 lidí. Zhruba takový počet klientů se totiž každý měsíc rozhodne pro změnu operátora.

 

Reklama v mobilních telefonech se rozvíjí i v ČR

Trh s reklamou v mobilních telefonech se začíná rozvíjet i v Česku. Například Vodafone začal nabízet stahování her do mobilních telefonů výměnou za reklamu. Konkurenční Telefónica zase poskytuje možnost pro uživatele mobilů i pevných linek volat bezplatně po vyslechnutí krátkého reklamního spotu.