Chátrající pražské Ústřední autobusové nádraží na Florenci v letošním roce čeká rozsáhlá rekonstrukce, která si podle šéfa provozovatelské firmy ČSAD Praha holding Jiřího Roubíčka vyžádá několik desítek milionů korun a bude trvat přibližně rok. Začít by měla ve druhém čtvrtletí. Celkem je v Praze sedm autobusových nádraží pro meziměstské spoje. Denně tato nádraží odbaví několik set spojů zhruba stovky dopravců. Jen z Florence vyjíždí denně přes 300 linek.


Nádraží na Florenci doplní přízemní hala a všech 40 nástupišť má získat zastřešení. Změny čekají pokladny, informační kancelář, občerstvení, sociální zařízení, úschovnu zavazadel i čekárny. Po dřívějších úvahách o přestěhování celého nádraží z centra města v Karlíně na Pankrác zřejmě největší tuzemská autobusová stanice zůstane na svém místě. Podle radnice Prahy 8 by se ale měl řešit rozvoj celého území včetně sousedícího Masarykova nádraží.